شایع ترین اختلالات روانی در مدارس

شایع ترین اختلالات روانی در مدارس

هر بار که ظهر را در مدرسه دختران خیابان Hafiz می گذرانم ، فکر می کنم چند درصد از کارکنان مدرسه به سلامت روان دانش آموزان اهمیت می دهند و به همراه ریاضیات ، تاریخ و جغرافیا ، برنامه ای برای اختلالات روانی مدرسه ؟ اما آیا تا به حال در مورد مهمترین بیماری روانی در دانش آموزان فکر کرده اید و چرا آنها آلوده شده اند؟ پاسخ این سؤال به جلوگیری از آسیب در بزرگسالی کمک می کند و جامعه را تا حد زیادی به سلامت روان سوق می دهد ، بنابراین مجله را دنبال کنید gcorp llc ..

بیشتر بخوانید:

: اختلال بدن چیست؟ چگونه فرزند خود را در مورد احساس خوب بدن آموزش دهیم؟

آیا عارضه اختلال روانی در مدارس وجود دارد؟

شما همچنین ممکن است افرادی را بشناسید که با دیدن کوچکترین نشانه فرزندشان ، فکر می کنند که باید برای همیشه از رویای پزشک خداحافظی کنند!.

اما بهتر است در نظر داشته باشید که هرگونه اختلال روانی را می توان درمان کرد تا زمانی که کارآیی فرد را از بین ببرد و باعث ایجاد مشکلات در روند روزانه آنها شود و هیچ مشکلی برای فرد و اطرافیان ایجاد نمی کند.

از آنجا که بسیاری از اختلالات روانی در دانش آموزان علائم مشخصی ندارند ، بهتر است با علائم و نام انواع اختلالات روانی در مدارس آشنا شوید تا به دانش آموزان با اطلاعات کافی کمک کنید ..

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید: افسردگی تعطیلات چیست و راه های مقابله با آن چیست؟

انواع اختلالات روانی در مدارس

کمبود توجه و کمبود بیش فعالی (ADHD)

یکی از شایع ترین اختلالات روانی که ممکن است همه دانش آموزان را تجربه کرده باشد ، کمبودهای توجه و بیش فعالی است ... آنچه اهمیت دارد توجه و کشف علائم این اختلال است که در زیر توضیح خواهیم داد..

  • رفتارهای مهم
  • عدم توجه به برنامه درسی
  • عدم یادآوری محتوای کلاس
  • عدم حفظ محتوای ذهنی
  • اختلال در تکالیف
  • بی اعتنایی به صحبت معلمان

همانطور که گفته شد ، این علائم به تنهایی نشانه این اختلال و تشخیص و توجه روانپزشک و روانپزشک نیست. بر این اساس ، عزیزان شما می توانند به راحتی و فقط با چند کلیک روی قرارهای پزشکی آنلاین یا مشاوره آنلاین با یک روانشناس یا مشاوره آنلاین به دست آورند ..

ادامه مطلب: یک اختلال یادگیری چیست؟

اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی معمولاً در سالهای اولیه دانش آموزان ریشه دارد و ممکن است مختص مدرسه و در رابطه با معلمان نباشد. بهتر است علائم شایع زیر را برای شناسایی این اختلال در نظر بگیرید.

  • ترس و اضطراب بیش از حد
  • تحریک پذیری بالا
  • بی قراری شدید
  • علائم جسمی مانند سردرد ، حالت تهوع و اسهال
بیشتر بخوانید:

:

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید: تأثیر سن بر اختلالات روانی و سطح

مشکلات خواب و بی خوابی

شما باید بدانید که این علائم ممکن است بسیار خفیف باشد و دانش آموزان در مراحل اولیه تمایل به انجام با مسئولان خانواده و مدرسه خود. بنابراین بهتر است از خدمات روانشناختی مدرسه در سالهای مدرسه ، به ویژه بزرگسالی ، برای جلوگیری از اختلالات روانی در مدارس استفاده کنید..

اختلال وسواس -اجباری (OCD)

شما باید با کودکانی روبرو شوید که در مورد دوستان خیالی خود صحبت می کنند و برنامه سفر تابستانی گذشته را آماده می کنند!. كودكان مبتلا به اختلال وسواس اجباری -معمولاً از این افراد احساس اجبار می كنند كه فعالیتهای خاصی را انجام دهند .. به عنوان مثال ، دوست خیالی آنها می خواهد كه هر دو ساعت به مدت نیم ساعت دست خود را بشوید!.

توجه داشته باشید ، برای دانش آموزان و کودکانی که با یک دوست خیالی صحبت می کنند و وقت خود را با او می گذرانند ، هیچ اختلال روانی در مدارس وجود ندارد.

  • کمال گرایی بیش از حد برای انجام کارهای خانه مناسب
  • روی یک موضوع تمرکز کنید و به دوره های دیگر بی اعتنایی کنید
  • مهربان برای تکرار یک درس
وسواس

و برای اجبار ، اگر در زمان مناسب تشخیص داده نشود ، ممکن است اثرات منفی بر زندگی دانش آموزان بویژه در بزرگسالی داشته باشد. بنابراین بهتر است والدین و مسئولان مدرسه در مورد این اختلال و علائم آن اطلاعاتی کسب کنند. بیشتر بخوانید:

ادامه مطلب: اختلال دو قطبی در کودکان و هر آنچه والدین باید بدانند

روش پیشگیری از اختلالات روانی در دانش آموزان

اکنون که ما انواع بیماری های روانی را در دانشجویان بررسی کرده ایم ، بهتر است راه هایی برای جلوگیری از این اختلالات به آنها اشاره کنیم. بدیهی است که همراهی والدین آنها به رشد افراد در مراحل مختلف زندگی کمک می کند ، از جمله مدرسه ، والدین می توانند یک بیمارستان ایمن را دوست داشته باشند تا از هرگونه اختلال جلوگیری کنند. محیط برای درمان .. ما انجام می دهیم..

  • به نیازهای دانش آموزان در خانه و مدرسه توجه کنید
  • در صورت بروز مشکل با یک روانشناس صحبت کنید
  • تنظیم یک برنامه سرگرم کننده با دوستان
  • سرگرمی آخر هفته با خانواده
  • پذیرش نقاط قوت و ضعف دانش آموزان

درمان بیماری روانی در دانش آموزان

آنچه باید در تشخیص و ارزیابی علائم بیماری روانی در دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد ، درمان به موقع و کاهش صدمات بعدی است. بنابراین ، مؤسسات و سازمانهای وابسته به آموزش بهتر هستند که استراتژی های عملی درمان این بیماری ها را بدانند ... در اینجا نمونه هایی از این استراتژی ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: هنر درمانی ؛ راهی برای تجسم افکار و احساسات

با روانشناس صحبت کنید

اگر اختلالات روانی در مدارس شدید نیست و عملکرد روزانه دانش آموزان را به طور عمده مختل نمی کند ، صحبت با یک روانشناس بهترین گزینه است .. با این حال ، زیرا برقراری ارتباط با دانش آموزان در یک سنین خاص ممکن است دشوار باشد و به خوبی درمانی نباشد ، بهتر است از روانشناسان متخصص استفاده کنید.

اگر صحبت با یک روانشناس نتواند چالش ها و مشکلات را درمان کند ، مراجعه به روانپزشک و دارو درمانی می تواند مفید باشد .. اما در این مرحله برای والدین بسیار مهم است که به مقامات مدرسه در داروهای خود که به فرزند خود می برند اطلاع دهند تا در نهایت مشکل را کاهش دهند.. (مواردی که والدین باید بدانند)

آخرین کلمات

اتخاذ اختلالات روانی در مدارس ، به ویژه در سالهای اولیه مدرسه ، برای خانواده ها آسان نیست ، اما آنچه ما همیشه در دانش آموزان مشکل حاد و ناکارآمد نداریم وقتی در مورد اختلال روانی در مدارس صحبت می کنیم ..

معمولاً بیشتر اختلالات روانی ، اگر به موقع مشخص شوند ، در زندگی بزرگسالان دخالت نمی کنند. بنابراین ، بهتر است هنگام مواجهه با اولین علائم بیماری ، با روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید و درمان مناسب را شروع کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

  • 4.8 /5 ... تعداد آرا 11

    هنوز ثبت نشده است

مقالات دیگر از این کاربر