تحقیقات نشان می دهد، افرادی که از ارتباط هایشان رضایت زیادی دارند معمولا از سه راهکار کلیدی استفاده می کنند. به شریک زندگی خود کمک می کنند حس بهتری داشته باشد.
راهبرد اول ارزشگذاری – به شریک زندگی خود بگویید که برایتان ارزشمند و خاص است.
راهبرد دوم شوخ طبعی – سعی کنید در شادی شریک زندگی خود سهیم باشید.
راهبرد سوم، گوش دادن – گوش دادن به شریک زندگی هنگامی که احساسات خود را به اشتراک می گذارد.

بسیاری از مردم آرزوی دارند یک رابطه رضایت بخش و معنادار با یک شریک عاشق داشته باشند. اما چه چیزی افراد راضی و شاد از ارتباط را از افراد ناامید متمایز می کند؟
تحقیقات جدید تیم سارا واکر در دانشگاه سیدنی در مورد نحوه پاسخ افراد به احساسات شریک زندگی خود نشان میدهند، چه چیزهایی افراد راضی و ناراضی از ارتباط را متمایز میکند. این که شریکتان احساس ارزشمندی کند، واقعاً به او گوش دهید و برای کمک به احساس بهتر از شوخ طبعی استفاده کنید، مهمترین راههایی بود که افراد با راضی از ارتباط را از آنهایی که از رابطه خود رضایت کمتری دارند متمایز می کند.
این مطالعه در ژورنال Current Psychology منتشر شد، والکر ( Walker) از 277 نفر خواست که میزان رضایت خود از ارتباط فعلی شان ارزیابی کنند و از هشت استراتژی مختلف برای تنظیم احساسات شریک زندگی خود استفاده کردند.
راضی بودن در ارتباط به این معنی است که اتحاد شما با شریک زندگیتان انتظارات و نیازهای شما را برآورده می کند و از رابطه لذت می برید. افرادی که از رابطه خود بسیار راضی هستند نسبت به شریک زندگی خود احساس عشق می کنند و معتقدند که رابطه آنها بهتر از سایرین است. افرادی که سطح پایینی از رضایت از رابطه دارند مشکلاتی را در رابطه خود مشاهده می کنند و ممکن است آرزو کنند که هرگز وارد رابطه نمی شدند.
اگر شریک زندگی شما احساس ناراحتی، ناامیدی یا اضطرب می کند، برای کمک به حل مشکلات او راهبردهای گوناگون وجود دارد. تا از نگران های او کاسته شود. تحقیقات واکر نشان داد هشت تکنیک را می توان برای کاهش احساسات منفی شریک زندگی یا افزایش احساسات مثبت او به کار ببرند که عبارتند از:

به عقیده والکر این راهکارها در تعاملات عاطفی نقش دارند. با احساسات او درگیر شوید و به افکار و احساساتش توجه کنید. دو راهبردی که بیشترین مشارکت را می طلبند، ارزش گذاری و گوش دادن پذیرا است که واکر آنها را راهکار های متمرکز بر ارتباط می نامد زیرا بر ارتباط فرد و شریک زندگی اش متمرکز است.
منابع
Walker, S. A., Pinkus, R. T., Olderbak, S., & MacCann, C. (2023). People with higher relationship satisfaction use more humor, valuing, and receptive listening to regulate their partners’ emotions. Current Psychology, 1-9.
خدمات سئو (SEO) بهینهسازی موتورهای جستجو به شما کمک میکند تا وبسایتتان در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کند.
دیجیتال برندینگ به معنای ایجاد یک برند قوی و متمایز در فضای دیجیتال برای شرکت یا محصولی خاص است. این فرآیند شامل استفاده از روشها و استراتژیهای دیجیتال برای ساخت و تقویت برند میشود.
طراحی سایت برای شرکتها و بیزینسها میتواند به شما کمک کند تا حضور آنلاین قویتری داشته باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید .