ارتباطات مؤثر یکی از ستون های اصلی زندگی اجتماعی است .. آیا اصول ارتباطات مؤثر را می دانید؟ این نکات به شما کمک می کند تا از هرگونه سوء تفاهم و بهبود کار و روابط شخصی خود جلوگیری کنید ..
ارتباط موثر چیست؟
ارتباط موثر چیزی فراتر از تبادل اطلاعات و درک احساسات و اهداف در اطلاعات است. علاوه بر انتقال یک پیام به روشنی ، شما باید به معنای کامل اظهارات گوش دهید و شخص دیگر را احساس شنیده و درک کنید ..
به نظر می رسد که ارتباطات مؤثر باید یک غریزه باشد. برای بسیاری از ما ، ایجاد یک ارتباط مؤثر مستلزم یادگیری مهارت های مهم است .. اگر شما در حال تلاش برای بهبود همسر خود هستید
وقتی استرس زا یا تحت فشار عاطفی قرار دارید ، به احتمال زیاد دیگران را تفسیر خواهید کرد ..
وقتی چند کار را با هم انجام می دهید ، نمی توانید به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید ... اگر تلفن خود را بررسی کنید ، برنامه بعدی خود را تنظیم کنید یا رویای خود را ببینید ، مطمئناً علائم غیر کلامی را در مکالمه از دست خواهید داد .. برای برقراری ارتباط مؤثر ، باید از حواس پرتی خودداری کنید و تمرکز خود را حفظ کنید ..
ارتباطات غیر کلامی باید اظهارات را تقویت کند ، تا با آنها در تضاد نباشد.
اگر با کلمات شخصی مخالف هستید یا دوست دارید ، می توانید از زبان منفی بدن برای رد پیام شخص دیگر استفاده کنید..
شما مجبور نیستید با آنها موافقت کنید یا حتی آنها را دوست دارید ، اما مهم است که از ارسال سیگنال های منفی برای برقراری ارتباط مؤثر و جلوگیری از شخص دیگر در دفاع خودداری کنید.
هنگام برقراری ارتباط با دیگران ، ما اغلب به آنچه باید بگوییم توجه می کنیم .. با این حال ، ارتباط مؤثر کمتر به صحبت کردن و گوش دادن بیشتر بستگی دارد. گوش دادن نه تنها به درک کلمات یا اطلاعات منتقل می شود ، بلکه درک احساساتی را که گوینده سعی در انتقال آن دارد ، نیز درک می شود.
تفاوت زیادی بین گوش دادن مشتاقانه و شنیدن به سادگی وجود دارد.
وقتی شنونده هستید ، نه تنها شخص دیگر را بهتر خواهید فهمید ، بلکه احساس شنیده و درک خواهید کرد.
اگر هدف شما درک کامل و برقراری ارتباط با شخص دیگر است ، گوش دادن به گوش دادن مشتاقانه اغلب به طور طبیعی انجام می شود ..
اطلاعات بیشتری کسب کنید: <
به طور کامل روی شخصی که صحبت می کند تمرکز کنید .. اگر دائماً تلفن خود را بررسی می کنید یا به چیز دیگری فکر می کنید ، نمی توانید به درستی گوش دهید .. اگر تمرکز روی برخی از مکالمات برای شما دشوار است ، سعی کنید کلمات را در ذهن خود تکرار کنید.
ترجیحاً با گوش راست خود گوش دهید ... عجیب به نظر می رسد ، اما سمت چپ مغز شامل مراکز اصلی پردازش برای درک گفتار و احساسات است.. از آنجا که سمت چپ مغز به سمت راست بدن وصل شده است ، گوش دادن به گوش راست می تواند به شما کمک کند تفاوتهای عاطفی کلمات شخص را بهتر تشخیص دهید .. از قطع صحبت های شخص یا تلاش برای هدایت مکالمه خود به نگرانی های خود با گفتن: "اگر فکر می کنید این بد است ، بگذارید به شما بگویم چه اتفاقی برای من افتاده است!" اجتناب کنید .. گوش دادن به معنای این نیست که منتظر صحبت خود باشید ... اگر به آنچه بعداً تعریف می کنید نگاه می کنید ، هرگز نمی توانید روی آنچه می گوید ... اغلب ، بلندگو می تواند روحیه صورت شما را بخواند و متوجه شود که ذهن شما مکان دیگری است .. علاقه خود را به آنچه گفته می شود نشان دهید .. گاهی اوقات سر خود را تکان دهید ، به آن شخص لبخند بزنید .. همچنین مطمئن شوید که وضعیت بدن شما خوش آمدید و مجذوب آن می شود ... بلندگو را ترغیب کنید تا با نظرات کلامی کوچک مانند "بله" یا "اوه" صحبت کند.
سعی کنید قضاوت را کنار بگذارید .. برای برقراری ارتباط مؤثر با کسی ، نیازی نیست که آنها را دوست داشته باشید یا با ایده ها ، ارزش ها یا نظرات خود موافقت کنید.
نکاتی برای تبدیل شدن به یک شنونده مشتاق
به سادگی هیچ کلمه ای را که توسط گوینده ذکر شده است تکرار نکنید زیرا به نظر نمی رسد صادقانه یا غیر هوشمند باشید .. در عوض ، معنای بلندگو را بگویید ..
این فرکانس های بالاتر گفتار انسان است که احساسات را منتقل می کند .. با تمرین عضلات گوش میانی می توانید با این فرکانس ها سازگارتر شوید .. بنابراین می توانید بهتر درک کنید که دیگران واقعاً چه می گویند ..
این می تواند با آواز خواندن ، پخش ساز باد یا گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی با فرکانس بالا انجام شود..
نوع ، گوش دادن ، حرکت و واکنش به شخص دیگر به او اطلاعات بیشتری در مورد احساس شما می دهد.
از سیگنالهای غیر کلامی استفاده کنید و از کلمات خود استفاده کنید.
از زبان منفی بدن خودداری کنید. در عوض ، از زبان بدن برای انتقال احساسات مثبت استفاده کنید ... حتی وقتی واقعاً احساس مثبت نمی کنید.. اگر عصبی هستید ، می توانید از زبان بدن مثبت برای نشان دادن اعتماد به نفس استفاده کنید.
چند بار در هنگام اختلاف با همسر ، بچه ها ، رئیس ، دوستان یا همکاران خود استرس دارید و سپس چیزی گفتید یا کاری را که بعداً پشیمان می شوید؟
If you can get rid of your stress quickly and return to a slow state, not only prevents such regrets, but in many cases you also help calm the opposite side.. Only if you are in peace, you can see if the situation needs an answer or the signals are better..
For example, it is important to manage your emotions properly, and communicate effectively while keeping your peace of mind, and communicating efficiently by keeping your feelings, and communicating with the pressure of your love..
از تاکتیک های Move -out استفاده کنید تا به خودتان فرصتی برای فکر کردن بدهید .. قبل از پاسخ دادن ، از شما بخواهید که سوال را تکرار کنید یا در مورد آن بیشتر توضیح دهید ..
مکث برای جمع آوری افکار خود ... سکوت لزوماً بد نیست. مکث می تواند کنترل شما را بیش از عجله کند ..
یک نکته را بیان کنید و یک مثال یا اطلاعات پشتیبانی را ارائه دهید ... یک نکته را با یک مثال دنبال کنید و سپس واکنش شنونده را بررسی کنید تا ببینید که آیا شما نیاز به نکته دوم دارید ..
اظهارات خود را به وضوح بیان کنید ... در بسیاری موارد ، چگونه می توان گفت چیزی به اندازه اظهارات شما مهم است.
بحث را با خلاصه ای کامل کنید ... پاسخ خود را خلاصه کنید و سپس صحبت را متوقف کنید ، حتی اگر این باعث شود مخاطب در اتاق ساکت شود..
هنگامی که مکالمه شروع به گرم شدن می کند ، برای کاهش احساسات خود به چیزی سریع نیاز دارید.
وقتی استرس دارید ، آن را مشخص کنید .. آیا دستان شما گره خورده است؟ نفس شما محکم است؟ .. آیا تنفس را "فراموش می کنید"؟.
قبل از تصمیم گیری برای ادامه مکالمه یا به تعویق انداختن آن ، لحظه ای کاملاً باشید. سپس حواس خود را جمع کنید تا پس انداز کنید.هر شخص به ورودی های حسی متفاوت پاسخ می دهد ، بنابراین شما باید مکانیسم مقابله با استرس را پیدا کنید که برای شما تسکین دهنده است ..
در این شرایط به دنبال حس شوخ طبعی باشید. اگر به درستی از آن استفاده می کنید ، طنز راهی عالی برای رفع استرس هنگام برقراری ارتباط است ... وقتی شما یا محیط اطراف خود شروع به جدی گرفتن چیزها کرده اید ، با به اشتراک گذاشتن یک شوخی یا یک داستان سرگرم کننده راهی برای پیوند دادن فضا پیدا کنید ..مایل به سازش خواهد بود. گاهی اوقات اگر هر دو بتوانند کمی کوتاه بیایند ، می توانید راهی برای کاهش سطح استرس برای همه افراد پیدا کنید.
بیان مستقیم و قاطع یک رابطه واضح ایجاد می کند و می تواند به افزایش اعتماد به نفس و مهارت های تصمیم گیری کمک کند .. بیان افکار ، احساسات و نیازهای خود به روشی باز و صادقانه ..
در حالی که شما در مورد خواسته های خود صحبت می کنید و به دیگران احترام می گذارید .. این به معنای خصمانه بودن ، تهاجمی یا سختگیرانه نیست ... ارتباط موثر همیشه در مورد درک طرف مقابل است ، نه پیروزی در یک بحث یا تحمیل نظرات خود در مورد دیگران ..
Express همدلی حساسیت را به شخص مخالف منتقل می کند .. ابتدا وضعیت یا احساس طرف مقابل را بشناسید ، سپس نیازها یا نظرات خود را بیان کنید .. "من می دانم که سر شما خیلی شلوغ بود ، اما می خواهم با من وقت بگذارم."
وقتی اولین تلاشهای شما موفقیت آمیز نیست ، می توانید عبارت را افزایش دهید .. با پیشرفت زمان ، شما به طور فزاینده ای قوی می شوید و اگر نیازهای خود را برآورده نمی کنید می توانید عواقب خود را توضیح دهید ..
وجود را در شرایط کم نظیر تمرین کنید تا عزت نفس خود را تقویت کنید.
در این مقاله ، ما نکات مربوط به ارتباطات مؤثر را بررسی کرده ایم. برای اطلاعات در مورد این ، بهتر است از بهترین روانشناس یا بهترین روانپزشک استفاده کنید ..
منبع: راهنمای راهنما
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
هنوز ثبت نشده است
!
خدمات سئو (SEO) بهینهسازی موتورهای جستجو به شما کمک میکند تا وبسایتتان در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کند.
دیجیتال برندینگ به معنای ایجاد یک برند قوی و متمایز در فضای دیجیتال برای شرکت یا محصولی خاص است. این فرآیند شامل استفاده از روشها و استراتژیهای دیجیتال برای ساخت و تقویت برند میشود.
طراحی سایت برای شرکتها و بیزینسها میتواند به شما کمک کند تا حضور آنلاین قویتری داشته باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید .